رفع گرفتگی لوله های ساختمان فاضلاب

آیا نگران این هستید که ممکن است لوله فاضلاب در خانه شما نشتی داشته باشد؟ برخی نشانه‌های آشکار از نشتی فاضلاب وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند تا منبع نشتی را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ شناسایی کنید. تعمیر نشتی های مخفی فاضلاب ممکن است گران باشد اما نادیده گرفتن آن حتی پرهزینه تر است.


در حالی که ممکن است فکر کنید نشتی در لوله فاضلاب به اندازه کافی بد است، اما در صورت عدم مراقبت می تواند منجر به یک مشکل بزرگتر شود. ترکیدگی لوله فاضلاب اگر نشتی به ترکیدگی لوله تبدیل شود، با هزینه تعمیرات گران قیمت مواجه خواهید شد.

در ادامه بخوانید تا متوجه شوید اگر مشکوک به نشتی لوله فاضلاب هستید باید به چه علائمی توجه کنید .



فهرست مطالب [ پنهان کردن ]


منظور از لوله فاضلاب چیست؟

چه موادی در لوله های فاضلاب استفاده می شود؟

چگونه بفهمیم لوله فاضلاب نشتی دارد؟

در صورت مشاهده علائم احتمالی نشتی لوله فاضلاب چه باید کرد؟

نتیجه

منظور از لوله فاضلاب چیست؟

لوله های فاضلاب مجرای برای دفع زباله هستند. آنها در مواد و اندازه های مختلف وجود دارند . هدف اصلی از خط اصلی فاضلاب انتقال فاضلاب و فاضلاب ساختمان های تجاری و منازل از طریق سیستم فاضلاب است. با گذشت زمان، آنها می توانند به دلیل پوسیدگی یا آسیب نشت کنند.


لوله های فاضلاب خانه شما بخشی از سیستم فاضلاب بزرگتر است که می تواند در کل شهرها پخش شود. انتقال فاضلاب اغلب با استفاده از جاذبه انجام می شود که در آن فاضلاب از لوله های کوچکتر به لوله های بزرگتر با جریان ثابت به سمت یک تصفیه خانه فاضلاب جریان می یابد. در مناطق کم ارتفاع، ممکن است به ایستگاه های بالابر برای پمپاژ فاضلاب به جلو نیاز باشد.


چه موادی در لوله های فاضلاب استفاده می شود؟

برای ساخت لوله های فاضلاب از مواد مختلفی استفاده می شود. در خطوط فاضلاب قدیمی، لوله ها اغلب از خاک رس یا چدن ساخته می شوند. در سیستم های لوله کشی جدیدتر، لوله ها بیشتر از PVC یا ABS هستند . لوله کشی به نام Orangeburg از دهه 1860 تا 1970 مورد استفاده قرار گرفت.


چگونه بفهمیم لوله فاضلاب نشتی دارد؟

چگونه بفهمیم لوله فاضلاب نشتی دارد؟


هیچ صاحب خانه ای نمی خواهد با نشتی لوله فاضلاب مقابله کند ، که نه تنها می تواند بدبو باشد بلکه هزینه بر نیز دارد. با این حال، اگر زودتر نشت را تشخیص دهید، می توانید از یک مصیبت کثیف و بالقوه گران جلوگیری کنید.


از آنجایی که بسیاری از صاحبان خانه از علائمی که ممکن است به این معنی باشد که لوله فاضلاب شما نشتی دارد ، آگاه نیستند ، این مشکل اغلب قبل از تشخیص تشدید می شود. در زیر علائم هشدار دهنده ای را مشاهده می کنید که باید مراقب آنها باشید که می توانند از خانه شما محافظت کنند. و کیف پول


1. طبقه مرطوب است

آیا متوجه ناحیه ای شده اید که کف شما اسفنجی و مرطوب می شود؟ این اغلب نشانه نشتی در سیستم لوله کشی شما است. لوله‌ها در سرتاسر خانه شما، از جمله زیر کف‌ها، می‌روند و نشتی باعث ایجاد رطوبت در آن ناحیه می‌شود که آب جمع می‌شود و از میان تخته‌های کف شما بالا می‌رود. با گذشت زمان، این منجر به آسیب، تغییر رنگ و کپک یا کپک می شود.


2. لوله های شما پر سر و صدا هستند

آیا با وجود بسته بودن همه شیرها، اغلب به نظر می رسد که آب در لوله ها جاری است؟ شنیدن صدای مداوم در لوله ها احتمالاً نشانه نشتی است. اگر بتوانید صداهای چکشی را در سقف یا داخل دیوارهای خود بشنوید، این احتمال بیشتر است.


3. متوجه ترک هایی در پایه خود شده اید

هنگامی که لوله ها نشت می کنند باعث ایجاد حوضچه های آب در زیر تخته های کف شما می شود. زمانی که مواد از آب اشباع می شوند، محکم شدن فونداسیون سخت تر می شود. هنگامی که کف شروع به جابجایی می کند، باعث ایجاد ترک در فونداسیون می شود. در بیرون، نشتی خط فاضلاب می تواند باعث کمانش پیاده روهای بتنی، راهروها و کف پاسیو شود.


4. بوی نامطبوع وجود دارد

آب خارج شده، اگر کنترل نشود، می تواند منجر به رشد قارچ شود. این رشد اغلب با بوی نامطبوعی همراه است، بنابراین اگر بویی را در خانه خود مشاهده کردید، به خصوص اگر با یک نقطه نرم در کف یا دیوار همراه باشد، وقت آن است که منطقه را از نظر نشتی بررسی کنید. رشد قارچ می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود، بنابراین باید به سرعت مورد توجه قرار گیرد.


5. چشم انداز بیش از حد رشد کرده

آیا منطقه ای در باغ شما وجود دارد که به رشد بیش از حد ادامه دهد؟ این می تواند نشانه ای از تجمع آب در جایی از یک لوله نشتی باشد. با این حال، لزوماً از سیستم فاضلاب نیست زیرا ناودان هایی که به درستی کار نمی کنند می توانند منجر به همان مشکل شوند.


اگر مشکل در لوله های زیرزمینی است ، به دنبال تکه های مرطوب یا مناطقی از زمین فرو رفته در باغ خود باشید.


6. شما با موش ها مشکل دارید

متأسفانه، نشتی خط فاضلاب می تواند منجر به مشکل در موش ها شود. این آفات جذب بوهای ناشی از نشتی خطوط فاضلاب می شوند. آنها حس بویایی قوی دارند و به احتمال زیاد قبل از اینکه شما مشکل را تشخیص دهید به صحنه می رسند. در حالی که وجود آنها می تواند به دلیل عوامل دیگری باشد، اگر جوندگان را در باغ خود مشاهده کردید، لوله های خود را بررسی کنید .


7. کنتور آب شما به کار خود ادامه می دهد

هنگامی که تمام شیرهای آب خانه خود را بسته اید و هیچ وسیله ای برای مصرف آب استفاده نمی شود، کنتور آب باید روی صفر باشد. اگر سوزن کنتور آب شما در حالی که نباید حرکت می کند، می تواند نشانه نشتی فاضلاب باشد . همچنین ممکن است به نشت دیگری در سیستم یا توالت شما مربوط باشد، اما به هر دلیلی، می‌خواهید آن را برطرف کنید.


8. قبض آب شما بیشتر از حد معمول است

نشتی نه تنها در صورت عدم کنترل برای مدت طولانی می تواند به پایه های خانه شما آسیب برساند، بلکه می تواند منجر به افزایش قبض آب نیز شود. اگر متوجه افزایش ناگهانی قبض آب خود شده اید، می تواند نشانه نشتی باشد.


با این حال، مصرف آب می تواند به صورت فصلی افزایش یابد، به عنوان مثال، در تابستان های گرم، بنابراین هنگام بررسی صورتحساب، آن را در نظر بگیرید.


9. تغییر رنگ در دیوارهای شما

اغلب، نشتی های جزئی می توانند برای ماه ها در پشت دیوارها شناسایی نشوند. با این حال، اگر متوجه لکه‌های مرطوب یا تغییر رنگ مانند حلقه‌های تیره شدید، احتمالاً لوله‌ای نشتی دارید. همچنین ممکن است متوجه پوسته شدن یا حباب زدن رنگ خود شوید. اگر کاغذ دیواری روی دیوارها دارید، اگر لوله ای در پشت آن نشت کند، ممکن است حباب ایجاد شود یا ناهموار به نظر برسد.


10. کاهش فشار آب

آیا متوجه افت فشار آب خود شده اید، مثلاً هنگام دوش گرفتن یا شستشو؟ این می تواند نشانه ای از نشتی در زهکشی شما باشد یا ممکن است مشکلی در تامین آب شهری باشد. با این حال، اگر فشار در هر شیر آب کم باشد، یا تخلیه آب بیشتر طول بکشد، می تواند نشانه نشتی در خط اصلی باشد.


11. شما آب اضافی در بیرون دارید

ایجاد گودال ها پس از بارندگی های شدید طبیعی است. با این حال، این گودال ها با گذشت زمان تبخیر می شوند. اگر متوجه شدید که وقتی باران نمی باریده یا تبخیر نمی شود، گودال هایی ایجاد می شود، می تواند نشانه نشتی پنهان فاضلاب یا مشکل دیگری در سیستم زهکشی شما باشد. تغییر ناگهانی ارتفاع چمن شما همچنین می تواند نشانه ریزش لوله فاضلاب باشد.


12. تغییرات در رنگ آب

اگر آبی که از شیرهای شما خارج می شود دیگر شفاف نیست اما تغییر رنگ داده است، می تواند نشانه نشتی باشد. وقتی آب سبز ، زرد یا قهوه ای شد، باید لوله های خود را بررسی کنید. در حالی که لزوماً به این معنی نیست که نشتی در لوله‌های فاضلاب وجود دارد ، ممکن است ناشی از زنگ‌زدگی در سیستم لوله‌کشی شما باشد که نیاز به رسیدگی دارد.


13. لوله های شما قدیمی به نظر می رسند

یکی از مطمئن ترین راه ها برای تشخیص هرگونه نشتی، بازرسی لوله های خانه است. بازرسی های منظم به شما کمک می کند تا مشکلات را در حالی که هنوز به راحتی قابل رفع هستند، کشف کنید. برای مثال، با بررسی لوله های زیر سینک یا حمام، ممکن است بتوانید علائم نشتی فاضلاب را تشخیص دهید. فرسودگی لوله‌های شما می‌تواند در نهایت باعث نشت آب شود.


در صورت مشاهده علائم احتمالی نشتی لوله فاضلاب چه باید کرد؟

در صورت مشاهده علائم احتمالی نشت لوله فاضلاب چه باید کرد؟


اگر یک یا چند مورد از علائم ذکر شده در بالا را مشاهده کردید، بهتر است لوله های خود را بدون تاخیر بررسی کنید. شما می توانید لوله های خود را خودتان بررسی کنید یا شاید بخواهید با یک لوله کش حرفه ای مشورت کنید . صحبت با یک متخصص این مزیت را دارد که آنها می توانند میزان و هزینه تعمیرات مورد نیاز را به شما اطلاع دهند.


نتیجه

وجود لوله فاضلاب با نشتی پنهان خبری نیست که کسی بخواهد بشنود. با این حال، هنگامی که به سرعت مورد توجه قرار گیرد، ممکن است تعمیر فاضلاب بدون تغییر یا هزینه زیاد انجام شود. شاید بتوان لوله شکسته فاضلاب را با یک لوله جدید بدون نیاز به تعویض کل سیستم فاضلاب تعویض کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد