علائم یخ زدگی لوله + روش های تعمیر

هنگامی که دمای بیرون به زیر صفر می رسد، آب در لوله های در معرض یخ می زند و منجر به انسداد و یا حتی ترکیدن لوله ها می شود. این یکی از بزرگترین کابوس های لوله کشی است و می تواند منجر به آسیب جدی به خانه شما شود و نیاز به تعمیرات گران قیمت داشته باشد.

در طول دوره های هوای سرد، باید مطمئن شوید که لوله های شما یخ زده نیستند. در این مقاله قصد داریم نحوه تشخیص یخ زدگی لوله ها، جلوگیری از یخ زدگی لوله ها و اگر لوله ها قبلاً یخ زده اند، چه کاری انجام دهیم.


فهرست مطالب [ پنهان کردن ]


رایج ترین علائم یخ زدگی لوله ها

چگونه از یخ زدگی لوله ها جلوگیری کنیم

چگونه لوله های یخ زده را تعمیر کنیم

نتیجه

رایج ترین علائم یخ زدگی لوله ها

علائم احتمالی زیادی وجود دارد که نشان می دهد لوله ها یخ زده اند. در اینجا برخی از رایج ترین آنها آورده شده است:


1. اختلال در جریان آب از شیرآلات

بزرگترین نشانه یخ زدگی لوله های شما این است که متوجه تغییر در جریان آب از شیرهای خود شده اید . به عنوان مثال، اگر فشار آب یکنواخت نباشد و آب به صورت امواج ناهموار خارج شود. این به دلیل تجمع یخ در لوله ها است که جریان آب را محدود می کند.


اگر آب به صورت قطره ای خارج شود، احتمالاً لوله ها تا حدی یخ زده اند. این هنوز هم می تواند باعث آسیب به لوله ها شود، بنابراین مهم است که اقداماتی را برای آب کردن لوله ها در اسرع وقت انجام دهید.


2. جریان آب از شیرها به طور کامل متوقف می شود

اگر جریان آب از شیرها به طور کامل متوقف شود، احتمالاً لوله ها یخ زده اند. این به این دلیل است که یخ کاملاً مانع از جریان آب داخل لوله ها شده است. در برخی موارد، ممکن است بتوانید صدای چکه ضعیفی را که از شیر آب می آید بشنوید که به دلیل آب شدن آهسته یخ در لوله ها توسط آب ایجاد می شود.


3. یخ زدگی روی لوله ها

یکی دیگر از نشانه های یخ زدگی لوله های شما این است که می توانید یخ زدگی روی لوله ها را مشاهده کنید . این به احتمال زیاد در صورتی رخ می دهد که لوله ها در معرض دید قرار گیرند، مانند زیرزمین، اتاق زیر شیروانی، و فضای خزنده. در صورت مشاهده یخ زدگی روی لوله ها، بهتر است برای جلوگیری از ترکیدن لوله ها در اسرع وقت اقداماتی را برای آب شدن آنها انجام دهید.




صداهای عجیبی که از لوله ها می آید


4. صداهای عجیبی که از لوله ها می آید

اگر صداهای عجیبی از لوله های خود شنیدید ، مانند ترک خوردن، کوبیدن یا خش خش، نشانه یخ زدگی لوله ها است. این صداها به دلیل انبساط و انقباض یخ در لوله ها ایجاد می شود


همانطور که یخ منبسط می شود، به لوله ها فشار وارد می کند که می تواند باعث ترک خوردن یا شکستن آنها شود. صدای خش خش ناشی از خروج هوا از شکاف لوله ها است .


5. بیشتر از قبوض آب معمولی

اگر قبض آب بالاتر از حد معمول دریافت می کنید، می تواند نشانه یخ زدگی لوله های شما باشد. این به این دلیل است که یخ موجود در لوله ها می تواند باعث نشت آنها شود که منجر به مصرف آب بیشتر می شود.


6. سیل، رطوبت

اگر متوجه سیل، رطوبت یا نشت در اطراف خانه خود، از جمله دیوارهای داخلی و خارجی شدید، می تواند نشانه یخ زدگی لوله های شما باشد. این به این دلیل است که یخ در لوله ها می تواند باعث نشت آنها شود.


هر چه زودتر تمام آب و رطوبت را از بین ببرید. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، یک حوله یا یک دستمال بگیرید تا محل را تا حد ممکن خشک کنید. اگر صاحب آبگرمکن یا رطوبت‌گیر هستید، آن‌ها را در محلی که رطوبت یا سیل می‌بینید روشن کنید.




هوای گرم تضمین می کند که تمام رطوبت از دیوارها، سقف ها یا کف خارج شود.


7. رشد کپک و کپک

اگر متوجه رشد کپک یا کپک در خانه خود شدید، همچنین می تواند نشانه یخ زدگی لوله های شما باشد. نشتی از لوله های یخ زده می تواند منجر به رشد کپک و کپک در اطراف مناطق آسیب دیده شود.


کپک و کپک می توانند صدمات قابل توجهی به اموال شما وارد کنند، بنابراین این یک علامت هشدار دهنده است که هر چه سریعتر اقدام کنید.


چگونه از یخ زدگی لوله ها جلوگیری کنیم


1. دمای خانه خود را ثابت نگه دارید

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از یخ زدگی لوله‌ها ، ثابت نگه داشتن دمای خانه است. این بدان معناست که ترموستات را در روز و شب روی یک دما تنظیم کنید. اگر قرار است برای مدت طولانی از خانه دور باشید، بهتر است ترموستات را روی حداقل 55 درجه تنظیم کنید.


2. لوله های خود را عایق بندی کنید

راه دیگر برای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها عایق کاری آنهاست. این به ویژه برای لوله های در معرض ، مانند لوله هایی که در زیرزمین یا فضای خزنده هستند، مهم است. شما می توانید عایق لوله را در اکثر فروشگاه های سخت افزاری خریداری کنید.




انواع مختلفی از عایق ها برای انتخاب وجود دارد. رایج ترین آنها پشم معدنی، پشم شیشه و فوم الاستومری هستند. پشم معدنی از ضایعات سنگ آهن یا سرباره، پشم شیشه از شیشه بازیافتی، سنگ آهک و خاکستر و فوم الاستومری از لاستیک مصنوعی ساخته می شود و کمتر رایج است.


هر کدام از این مواد عایق مزایا و معایب خاص خود را دارند، اما صرف نظر از اینکه کدامیک را انتخاب می‌کنید، می‌تواند به شما در جلوگیری از یخ زدگی لوله‌هایتان کمک کند. برای عایق کاری لوله ها، کافی است عایق را به اندازه برش دهید و دور لوله بپیچید. سپس آن را با سیم کش یا نوار برق محکم کنید.


3. اجازه دهید شیر آب چکه کند

اگر درجه حرارت زیر صفر است، بهتر است اجازه دهید شیر آب چکه کند. چکه آب می تواند به جلوگیری از یخ زدن آب در لوله ها کمک کند. یخ زدن آب جاری در مقایسه با آب ساکن دشوارتر است .


همچنین بهتر است درهای کابینت را در زیر سینک باز کنید تا گرما به لوله ها برسد.


4. گرما را در خانه خود روشن نگه دارید

اگر قرار است برای مدت طولانی از خانه دور باشید، مهم است که گرمای خانه خود را روشن نگه دارید. این به جلوگیری از یخ زدن لوله ها کمک می کند. اگر بیش از چند روز نیستید، ایده خوبی است که ترموستات را روی حداقل 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) تنظیم کنید.


5. هر گونه شکاف یا شکاف را مهر و موم کنید

یکی از رایج ترین راه هایی که هوای سرد می تواند وارد خانه شما شود، از طریق شکاف ها و شکاف ها است. مهم است که هر گونه شکاف یا شکاف در دیوارها، درها یا پنجره ها را ببندید تا از ورود هوای سرد جلوگیری کنید .


6. آبگرمکن خود را بررسی کنید

مهم است که آبگرمکن خود را به طور مکرر بررسی کنید، به خصوص در فصل سرد سال. اگر از کار بیفتد، لوله های شما تقریبا تضمینی برای یخ زدن دارند. اگر دما بسیار پایین آمد، گرمایش را افزایش دهید.


7. شیلنگ های باغ را جدا کنید

اگر شیلنگ های باغچه ای به خانه خود وصل شده اید، مهم است که در هنگام هوای سرد آنها را جدا کنید. این به این دلیل است که آب موجود در شیلنگ ها می تواند یخ بزند و باعث یخ زدن یا ترکیدن لوله ها شود .




چگونه لوله های یخ زده را تعمیر کنیم

چگونه لوله های یخ زده را تعمیر کنیم


1. از سشوار استفاده کنید

یکی از راه های تعمیر لوله های یخ زده استفاده از سشوار است. به سادگی سشوار را به سمت لوله یخ زده هدایت کنید و آن را روی بالاترین حالت روشن کنید. به آرامی سشوار را در طول لوله به جلو و عقب حرکت دهید تا یخ آب شود. همچنین می توانید از لامپ حرارتی برای آب کردن لوله ها استفاده کنید.


2. از آب داغ استفاده کنید

راه دیگر تعمیر لوله های یخ زده استفاده از آب گرم است. یک قابلمه آب داغ را روی لوله یخ زده بریزید و صبر کنید تا یخ آب شود. برای آب کردن لوله ها نیز می توانید از بخاری استفاده کنید.


3. از لوله بخاری استفاده کنید

اگر بخاری لوله ای دارید، می توانید از آن برای تعمیر لوله های یخ زده استفاده کنید یا در وهله اول از یخ زدگی آنها جلوگیری کنید. آنها به راحتی نصب می شوند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در امتداد سیم باز شده وصل کرده و با نوار حساس به حرارت محکم کنید. این لوله شما را گرم نگه می دارد.


4. پد گرمایش الکتریکی

اگر پد گرمایش برقی دارید، می توانید از آن برای تعمیر لوله های یخ زده استفاده کنید. به سادگی پد حرارتی را دور لوله یخ زده بپیچید، آن را روشن کنید و منتظر بمانید تا یخ آب شود.




5. از بادگیر استفاده کنید

اگر مشعل دمنده دارید، می توانید از آن برای تعمیر لوله های یخ


ذوب شود. همچنین می توانید از مشعل پروپان برای آب کردن لوله ها استفاده کنید.


به خاطر داشته باشید که استفاده از حرارت شدید و شعله باز روی لوله های یخ زده می تواند به لوله آسیب برساند و باعث شکستگی یا ترک خوردن آن شود. فقط حواستان باشد که چه مقدار گرما به لوله می‌دهید.


با یک لوله کش تماس بگیرید

اگر با استفاده از هیچ یک از روش های بالا راحت نیستید، همیشه می توانید با یک لوله کش تماس بگیرید . آنها ابزار و تجربه لازم برای آب کردن سریع و ایمن لوله های یخ زده را خواهند داشت.



نتیجه

لوله های یخ زده می توانند باعث سردردهای زیادی برای شما شوند، بنابراین مهم است که بدانید چگونه لوله های خانه شما یخ زده است یا خیر. شایع ترین علائم شامل مسدود شدن جریان آب از شیرآلات، افزایش قبوض آب و رطوبت در دیوارها است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد